Uncategorized

Jak robić zdrowe zakupy spożywcze?

Zdrowe odżywianie należy zacząć od porządnych zakupów spożywczych, minimum na 3 dni z góry. Później to już będzie z górki! Rozsądne zakupy spożywcze można zrobić w pierwszej lepszej Biedronce, nie trzeba mieszkać w wielkim mieście i szukać eko sklepów. Wystarczy, że będziesz przestrzegać kilku zasad, które sama stosuję (albo mój mąż, który częściej robi zakupy). Mając w domu tylko zdrowe produkty przygotujesz same zdrowe pyszności. Po przeczytaniu tego posta sama dojdziesz do wniosku, że robienie takich zakupów wcale nie jest trudne i nie wymaga więcej czasu. Wystarczy, że raz się dobrze do nich przygotujesz.

Jak robić zdrowe zakupy spożywcze? zdrowe jedzenie dieta odchudzanie jak jeść zdrowo zdrowe odżywianie
http://www.pinterest.com/

Zrób listę.

Na samym początku posiłkowałabym się konkretną listą zakupów. Z czasem wystarczy notować tylko brakujące produkty . Gdy nie masz czasu na przygotowanie dokładnej listy, wystarczy, że zakupy pogrupujesz według ustawienia sklepu.

Zaplanuj posiłki na 3-5 dni z góry

Zaplanowanie posiłków pomoże Ci w zrobieniu dokładniejszej listy. Poza tym łatwo się przygotować i wiesz co ze sobą zabrać do pracy / szkoły. Mnie planowanie posiłków do tej pory ułatwia bardzo sprawę, lodówka zawsze jest pełna, a rano ze spokojem wiem co zabrać ze sobą do pracy.

Pójdź do sklepu najedzona

Zasada stara jak świat, ale u mnie sprawdza się w 100%. Gdy na głodniaka lecę do Biedrony to zawsze, ale to zawsze wrócę z paką Top Chipsów. A jak wcześniej coś przekąszę to nie mam ochoty zaglądać do działów „słodycze” i „słone przekąski”. Łatwiej wtedy oprzeć się pokusie.

Czytaj składy

Przede wszystkim zwracaj uwagę z czego składa się chleb. Często jest napisane, że jest „pełnoziarnisty”, no i zapewne jest, ale nie wystarczy, że kupisz chleb pełnoziarnisty, najlepiej, żeby miał na pierwszym miejscu w składzie mąkę żytnią (przynajmniej około 50%). Chleb nie powinien też być barwiony karmelem. Nie kupuj słodkich jogurtów, serków homogenizowanych, zobacz ile tam jest cukru! Kupuj owoce i jogurty naturalne- dużo smaczniejsza i zdrowsza propozycja śniadania!

Kupuj jak najmniej przetworzone produkty

Sosy do makaronów, sałatek. Wszystko sama potrafisz zrobić. Wystarczy udusić pomidory (mogą być z puszki) z czosnkiem i ziołami, a sos wyjdzie dużo lepszy niż ze słoika. Vinegret też jest lepszy jak się zrobi samemu (na pewno wszystkie składniki masz w domu) niż gotowy, w którym czai się cukier. Nie trzeba być mistrzem kulinarnym (uwierz ja nim nie jestem), aby umieć szybko przygotować zdrowy i smaczny posiłek. W Internetach pełno jest przykładów, wystarczy, że się z nich mądrze korzysta.

Wybieraj produkty najwyższej jakości

Chciałbym tu przede wszystkim zwrócić uwagę na warzywa i mięso. Ja jestem zadowolona z warzyw i owoców, z tych które kupuję w Biedronce, ale w warzywniaku zaraz obok, jest dużo większy wybór, a ceny wcale nie wyższe. Zwróć uwagę na termin ważności mięsa, skład, kolor. Pamiętaj! Chytry dwa razy traci oraz za tanie pieniądze psy mięso jedzą. Na swoim zdrowiu nie oszczędzaj. Lepiej mniej, ale lepszej jakości!

Spodobał Ci się post? Chcesz takich informacji więcej? Zapisując się do akcji „schudnij z elpiss”, podziękujesz mi za stworzenie zdrowej listy zakupów.

Subskrybuj akcje schudnij z elpiss

Imię

Email