Uncategorized

ORGANIZACJA: JAK ZNALEŹĆ CZAS NA ZDROWY TRYB ŻYCIA?

Jedną z najczęstszych wymówek i komentarzy, jaką słyszę bądź czytam na blogach, że ktoś nie może się schudnąć / żyć zdrowo, jest brak czasu. Otóż każdy do dyspozycji ma dzień w dzień ma 24 godziny na sensowne wykorzystanie. Ja pracuję na cały etat, dojazd do pracy zajmuje mi około 1,5 godziny (łącznie w dwie strony), mam męża, dziecko, blog. I mam czas, aby ćwiczyć i jeść zdrowo. Zdradzę Wam kilka sztuczek, jak można wszystko pogodzić.

pinterest.com

1. PRIORYTETY

Przede wszystkim w naszej organizacji musimy określić co dla nas jest ważne i najważniejsze. Ja preferuję wykonanie najpotrzebniejszych obowiązków od razu. Jak siądę na kanapie, to już z niej nie zejdę, a jak cały czas się krzątam to zdecydowanie więcej jestem w stanie zrobić. Dlatego koło 20.00, gdy córcia idzie spać, ja idę na fitness.


2. PLANUJ MENU NA CAŁY TYDZIEŃ

Tak jak wspominałam w kilku postach, m. in. o zdrowych zakupach spożywczych. Zaplanowanie jedzenia na cały tydzień, pomoże Ci w zaoszczędzeniu czasu na zakupach, w domu, na krzątaniu się, co by tu zrobić na obiad. Poza tym nie łazisz w tą i z powrotem do lodówki, otwierając ją co chwilę i sprawdzając, czy czasem coś nie przybyło?

pinterest.com

3. GOTUJ 3-4 PORCJE
Nie musisz gotować codziennie. Ja nawet obiad do pracy zabieram na 2 dni od razu, oszczędzam czas wtedy na pakowaniu się do pracy 😉 Jeśli nie lubisz jeść w kółko to samo, to korzystaj z zamrażalki. Jak dostaniesz lenia całkowitego, bądź wypadnie Ci coś niespodziewanie, to obiad masz jak znalazł.

4. ZAKUPY ONLINE

Po co tracić czas w kolejkach, jak możesz zrobić zakupy przez Internet. To jest świetna opcja. Zwłaszcza dla singielek, żeby nie musiały tachać ciężkich toreb. Poza tym łatwiej jest zrobić zdrowe zakupy przez neta, mniej pokus i wystarczy trzymać się listy. 

pinterest.com

5. ŚNIADANIA / 2 ŚNIADANIA PRZYGOTYWUJ DZIEŃ WCZEŚNIEJ

Uwielbiam to uczucie kiedy rano wstaję a tam np. przygotowany dzień wcześniej shake bananowy czeka na śniadanie. W sam raz nie muszę jak wariatka latać po kuchni, tylko biorę szklankę i delektuję się pyszną chwilą. Jest to fajna metoda dla totalnych śpiochów. Na drugie śniadanie do pracy zabieram najczęściej gotowy serek wiejski, warzywo (papryka/pomiodor) i 2 kromki chlebka. Nic nie muszę szykować, tylko spakować.


6. „W POSZUKIWANIU STRACONEGO MIĘDZYCZASU”

Dobra organizacja to podstawa. Pilnuj swojego cennego czasu, nie trać go na bez sensowne czynności. Koniecznie musisz obejrzeć po raz setny tą reklamę, albo zapowiedź nowego odcinka „Na wspólnej”? Ten międzyczas staram się wykorzystać na drobne sprawy domowe, które później nie zaprzątają mi głowy, a ja wtedy mam więcej czasu na swoje zdrowie.

pinterest.com

7. ZBIERAJ PRZEPISY NA SMACZNE I SZYBKIE ZDROWE DANIA

Mam kilka prostych dań zapisanych, bądź wydrukowanych, które są smaczne i szybkie. Kiedy mojego męża opuszcza wena, wtedy podsuwam mu sprawdzone przepisy. Poszukajcie w Internetach, naprawdę można wiele znaleźć zdrowych przepisów.

8. PLANUJ

Ja po prostu planuję kiedy pójdę na fitness i uprzedzam domowników, wtedy łatwiej mi jest wszystko ogarnąć. Oczywiście zawsze coś może wyskoczyć i muszę zrezygnować z czegoś. Ważne, aby się nie poddawać, raz opuszczony trening to nie koniec świata. Jutro też jest dzień i można wszystko nadrobić. Nie katuję się sztywnymi planami, a mimo to staram się mieć wszystko pod kontrolą.

Mam nadzieję, że moje rady choć trochę były pomocne, jeśli nie, to koniecznie dajcie znać w komentarzach!

A jeśli chciałabyś dostać ode mnie przykładowy jadłospis, ciekawe przepisy i listy zakupów to koniecznie zapisz się do akcji.

Subskrybuj akcje schudnij z elpiss

Imię

Email