Uncategorized

9 najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania

Wszystkie poniżej wymienione błędy popełniałam sama. Wiem, że sporo z Was stara się teraz właśnie nabrać dobrych nawyków żywieniowych, ewentualnie schudnąć by wcisnąć się latem w strój kąpielowy.  Przeczytaj listę najczęściej popełnianych błędów podczas odchudzania, może znajdziesz coś nad czym i Ty będziesz musiała popracować.


Picie alkoholu

Niestety alkohol jest bardzo kaloryczny, nie zawiera żadnych składników odżywczych, dodatkowo wzmaga apetyt i odwadnia organizm. Czyli wszystko na niekorzyść naszej sylwetki. Chcesz być fit- zapomnij o alkoholu, albo ogranicz go do minimum. Ciężkie procenty zamień najlepiej na kieliszek wytrawnego wina.
Za dużo owoców i zbyt późne ich
jedzenie

Owszem owoce powinny być w diecie zdrowego człowieka, ale pod warunkiem, gdy owy człowiek się nie odchudza. Owoce zawierają dużo prostych cukrów, które spowalniają metabolizm. Jeśli bardzo lubisz owoce i nie wyobrażasz sobie dnia bez nich, to zjedz je na pierwsze bądź drugie śniadanie, organizm powinien sobie z nimi do wieczora dać radę. Unikaj bananów!
Unikanie węglowodanów

Węglowodany to jeden z najważniejszych składników naszej diety, ponieważ jest głównym źródłem energii. Zbilansowany posiłek dorosłego człowieka powinien składać się w 55 % z węglowodanów, które pochodzą z różnych źródeł. Najlepiej, aby to były węglowodany złożone i błonnik, są one dłużej trawione, nie podnoszą poziomu glukozy we krwi i są mniej wchłanialne.


Za mało posiłków


Im więcej posiłków tym lepiej. Organizm wtedy jest pobudzony do spalania tego co otrzymuje, nie magazynuje zapasów na „gorsze czasy”, czyli głodówki. Każdy posiłek powinien się składać z węglowodanów, białka i warzyw.
Za mało płynów

Dzięki dostatecznej ilości płynów, organizm nie zatrzymuje niepotrzebnie wody, dzięki temu organizm nie jest spuchnięty i waży mniej! Zbyt mała ilość wypijanych płynów może być nie tylko związana ze zwiększoną podatnością na stres i trudnością w koncentracji, ale może także doprowadzić do odwodnienia i poważniejszych zaburzeń ustrojowych.
Wiara w suplementy diety

Same suplementy na pewno nie wystarczą! Czy dopasowane do Twojego wieku czy nie, wiedz jedno nie pomogą w walce z odchudzaniem. Suplementy to czysta chemia, która niekoniecznie jest przebadana. Herbatki na odchudzanie? Ok, jakby nie było  to jest więcej płynów wypijanych.
Za mało aktywności fizycznej

Teoretycznie powinno być 30 minut codziennie. Dobrze też by było minimum 3 razy w tygodniu po godzinie intensywniejszych zajęć. Wszystko można dopasować do swojej kondycji, upodobań, miejsca zamieszkania- wystarczy tylko chcieć. 
Zbyt późno śniadanie, albo wcale

Najlepiej zaraz po wstaniu powinno się zjeść śniadanie. To budzi Twój metabolizm. Nie masz czasu zrobić coś pożywnego? Zrób dzień wcześniej przy okazji kolacji, jakąś pastę jajeczną, albo rybną. Może być sałatka. Z czasem organizm przyzwyczai się do posiłków rano i uwierz mi, jak tylko otworzysz oczy poczujesz się głodna.
Powrót do złych nawyków żywieniowych po odchudzaniu

To był mój największy błąd jaki popełniłam. Co prawda szybko się zorientowałam, że ta droga donikąd nie prowadzi, no ale parę kilo muszę jeszcze zrzucić. 
Pamiętajcie bycie fit nie jest celem, a stylem życia!